Angličtina 1+ pro pokročilé začátečníky (TODO anglicky popisek)
Cíl kurzu
Cílem tohoto kurzu je aktivně procvičit struktury, slovíčka a často používané fráze stupně ANGLIČTINA 1 pro začátečníky. Zaměříme se na zlepšování komunikace v angličtině - poslech, konverzace, výslovnost. Budeme upevňovat své znalosti, abychom tyto mohli dále rozvíjet (stupeň ANGLIČTINA 2 pro mírně pokročilé). Při výuce zapojujeme metodu superlearning (metoda zrychleného učení) pro efektivnější příjem a dlouhodobé uložení informací.
Lektor
český lektor: 80 - 90%
rodilý mluvčí: 10 - 20%
Témata
- seznámení, zdvořilostní fráze
- představení, sdělení základních informací o sobě, své rodině a práci
- dotazy, zájmy a záliby, volný čas
- naše tělo, jídlo, oblečení
- zdvořilostní fráze - nabídky, žádosti, návrhy, pozvání
- domluvení schůzky, souhlas, omluva apod.
- určování času
- restaurace - základní fráze
- nakupování - základní fráze
- telefonování - základní fráze
- cestování a doprava - získávání informací, instrukce na cestu
- denní zvyklosti – popis a dotazy
- základy vyprávění v minulosti
- základní fráze pro obchodní schůzku, přivítání hostů, prezentace sebe a společnosti
Gramatika
- sloveso být (to be)
- sloveso mít (to have)
- určitý a neurčitý člen
- osobní, přivlastňovací a ukazovací zájmena
- some, any
- vazba There is/are...
- rozkaz a zákaz
- určování času, předložky času, číslovky
- způsobová slovesa (can, must, may, needn't, have to)
- přítomný čas prostý a průběhový, výstavba vět, frekvenční příslovce (always, sometimes, never)
- budoucí čas (I will/I'll, Shall I/we... ?) + návrhy (Let’s.../What about... ?)
- minulý čas (slovesa to be, to have, plnovýznamová slovesa – kladná věta, otázka, zápor)
- minulý čas - základní nepravidelná slovesa
Průběh výuky
Látka je v první fázi vstřebávána vizuálně a poslechem příběhů. Po přirozeném zažití informací (podobně jako u dětí) si stručně vysvětlíme pravidla a následuje důkladné konverzační procvičení a zafixování látky. Závěrečná fáze představuje shrnutí veškerých informací v relaxačním bloku, kdy opět zapojujeme svoji představivost a tedy nejenom levou mozkovou hemisféru (centrum logického myšlení, mluvení, řeči), ale také pravou mozkovou hemisféru (centrum pro vizuální a prostorové vnímání, intuici, intonaci, rozvíjení představ, propojení informací). Podporujeme tak práci dlouhodobé paměti a informace si snadněji a lépe (dlouhodoběji) zapamatujeme.
Veškeré informace jsou vícenásobně aktivovány v průběhu celého kurzu nejrůznějšími aktivitami, aby došlo k jejich důkladnému zažití, tzn. abychom rozuměli, pamatovali si a uměli jazyk použít v praktické komunikaci.